24 Eylül 2008 Çarşamba

Dua...(Düşünceler-günlük)

Dua...(Düşünceler-günlük) (Orijinal yazı linki)

O..Ne dilerse..! Perşembe, 16 08 07 00.55

Son yıllarda yaşadıklarımı yazmıyorum, içimde kalacak sanırım, benimle birlikte sır olup gidecekler...
Son günlerde yaşadıklarımsa özet olarak:
Acı ile kavrulurken, sevgi ile yoğrulmak..!
Bu anlatılamaz bir şey, yaşıyorum sadece..Gözyaşlarım, gökkuşakları açtırıyor ruhumda..Bir kez daha derinden, tâ derinden bağlanıp yöneliyorum ona sevgiyle, çookkk sevgiyle..!
Onun da beni sevdiğini ümidedip, inanarak..
Şarkıda denildiği gibi:
"Yüreğine kulak verdim, nefes aldı ben dinledim
Duyduklarım anlatılmaz..SIR VERMEDİM İLLÂ..!
SIR VERMEDİM, SEVDİM..! "
Bir yanda, yangınlarda bîçâre yüreğim;
Bir yanda işık saçılıyor bir kudret elinden geçtiğim yollara âdeta..
Açıyor yürüdüğüm yolları, dilimden sevgiyle dökülüyor kelâm..Bir sevgi halkası büyüdükçe büyüyor çevremde gün be gün, şükürler olsun..
Bir sevgi çağlayanı coşuyor içimde Yûnus gibi, Mevlâna gibi sanki..
Bir ilâhi aşk denizi çekiyor varlığımı ân be ân..
Nereden başlasam anlatmaya bilmem ki..
Yaşımdan olgundum çocukluk çağlarımda, şimdi çocuksulaştığım gibi..
Hep rahmet ve sevgiyle anarım, canım babam..Çok emeği, çookkk sevgisi var üzerimde, unutamadığım...
Her döneminde yaşamımın eli omzumdaydı sevgiyle..Başım omzundaydı, güvenle...
En çok sevdiği, sevgisini yoğun olarak hissettirdiği, dünyaları üzerine kurduğu çocuğu oldum annemin deyimiyle, onun...
Evin en küçüğü, sevgilerin odak noktası idim sanki..
Annem, o dönemler yoğun olarak hissetiremese de sevdi beni için için..Şimdiyse ne çok sevdiğini biliyorum artık, o günlerde daha fazlasını yapamadığı için pişmanlığını dillendiriyor.Şikâyetim yok benim..Bâzen çocuklara düşer ebeveynlerini büyütme görevi..
Derdi ki: 'Senin kadar sevilen bir başka çocuk olsa şımarıklıktan yanına yanaşılmazdı, iyi kaldırdın doğrusu..
'Güzel gibi güzel' dim doğrusu, ilgiden bunaldığımı unutmadım henüz..
Çok hoş bir arkadaş grubumuz vardı, unutamayacağım anılarım pek çok..
Hep güzeli, mükemmeli aradım; hayranlık duydum.
Zirveler çekti beni, özellikle de mânevî zirveler...
Ruhum aradı hep boş kalan bir köşe oldu onlar için, onlara ait olan...
Yoğun, çok yoğun duygu geçişleri yaşadım; istemeye, talep etmeye ürküp, özenerekten...
5 yıl kadar önceydi, bir duygu yoğunluğu yaşadım..Ağlıyordum şu sözleri söylerken:
' O' nu çok ama çok seviyorum; O' nun 'sevgili' si olmaktı dileğim için için ürkerek, çekinerek..!
Sevgisi çekerken, ödemem gereken bedeli ürküttü , düşündürdü beni..
Yapabilir miydim, aşabilir miydim engelleri acaba, başarabilir miydim sınavımı?
Hazır mıydı omuzlarım böylesi bir kutsal, anlamlı yükü omuzlamaya?
Bir süre sonra başladı imtihanım..İlk imtihan değildi bu yaşadığım; bu seferki çok farklıydı ama..
Rüzgârda bir kuru yapraktım savrulacak..ateşiyle titrerken, buzuyla kavrulacak..!
Şaşırmış, sendelemiş, bocalamıştım.
Boşlukta, kimsesizdim, bir başıma..
Küçük bir çocuk gibi ürkek..Çaresiz..yorgun..şaşkındım.
Yitirdi anlamlarını gözümde nesneler, olaylar, kişiler...
Ölümle hayat arasındaki ince çizgide sallandım o dönem..Neler geçmedi ki aklımdan?
O'ndan ebedî uzak kalma korkusu intihar düşüncesini zihnimden kovdu her defasında..
Yaşamın hiç anlamı kalmamış gibiydi yine de gözümde..Sanki dünya yıkılmış da altında kalmıştım. Kör kuyularda merdivensizdim, denizler ortasında yelkensiz...
' Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın
Öylesine yıktın ki bütün hayâllerimi
Beni sensiz bıraktın, beni bensiz bıraktın..! '
Ü.Yaşar Oğuzcan
Diplerdeydim, uçsuz bucaksız tünellerde..
Ne olurdu rabbim bir ümit ışığı görebilseydim, bilebilseydim bu ızdırabın ne zaman dinebileceğini, aah..BİLEBİLSEYDİM!!!
Ne mi oldu sonrasında?
İmtihanımı kabullenmeyi, ona rağmen yaşamayı öğrendim.
Kendi özümdeki cevheri keşfettim bir kez daha..
İnciler büyüttüm kabuğumda âdeta..
Acı koruğum helva oldu, dut yaprağım atlas...
Farklı hâlleri görüp, farklı boyutlara taşındım.
Sevgiler aldım çevremden, sevgiler sattım..
Dahasını yazmak istemiyorum, heyecanlıyım, şaşırıyorum yaşadıklarımdan..
Kederler içindeki mutluluk bu olsa gerek..
Ne sevinçler katıksızdır ve ne de kederler..
İç içe cüzler barındırırlar birbirlerinden..
Hani her iyide kötüden, her kötüde iyiden izler olması gibi...
O' nu her zamankinden büyük bir aşkla SEVİYORUM...
Âcizane ümit ve hissediyorum ki inşallah O da beni..
İçim kan ağlarken aldığım güç bundandır, saçtığım sevgi bundan, yolumu aydınlatan ışık, işlerimi kolaylaştıran el...O' ndandır, hep O' ndan...
Heyecanlı..Çok heyecanlıyım...
Dizeler taşıyor yüreğimden:
'Seni sevmekti ereğim
Beni sevmendi dileğim
Senindir, gerisi yalan
SEN le doludur yüreğim..! '
Diliyorum ki:
'Sev beni, sevenim kalmasa da
Sevdir SEN'i , eserim kalmasa da...!'
Yâ Rab..
Gönüller senin kudret elindedir
SEN ki dilersen sever; dilediğine sevdirirsin.
'Tek' lik, sana mahsustur.Sevgisiz, kimsesiz bırakma bizleri..
Lûtfeyle Sev; LÛTFEYLE SEVDİKLERİNE SEVDİR.
Gücüm yettiğince dayanırım her zorluğa; sevginden, SEN' den aldığım güçle ben..
Bir tek senin sevgisizliğine dayanamam ALLAH'ım..Bir tek ona dayanamam.

Sen sin emelim, SEN sin dileğim..Ulaştır yâ rab..Desteğin, yardımın, kolaylığınla..
Celâlinle değil; Cemâlinle tecelli et bizde..
Ruhumun en derinindesin, kanımda, canımda, tenimde, her zerremdesin..
'Yürek mi, beyin midir sorumlusu acının, bu duyguya dair olan bölümünü çıkartabilsek hayatımızdan..'
derken dahi..
Her iyi- kötü duyumsadığım ânımda..!
Biliyor ve inanıyorum ki sayısız hikmetler gizli her bir emrinde..
Bilip- göremiyor, aceleci davranıyoruz.
Senin irade buyurduğun her iş- oluş güzeldir ya aslı ya da sonuçları itibarıyle..
Sana güveniyor, senden aldığım inanılmaz güçle, farklı boyutlara senin izninle yelken açıyorum.
Yolumu aç Yâ Rab..Yüreğimi aç...
Senin kudretin sonsuz, nihayetsizdir.
Rabbimiz,
Bize, katından güzellikler ihsan eyle dünyada ve ahirette..
Bildiğimiz- bilmediğimiz her türlü iyilikleri bize nasibeyle;
Bildiğimiz- bilmediğimiz her türlü şerler ve şerlilerden koru...
Şüphe yok ki sen kullarına pek çok merhametli ve cömertsin.
İçinde seni seyredemediğimiz cennet dahi mahzunluk olur bizim için..Her iki cihanda SEN den uzaklaştırma, ayırma..
Ne ayrılıklar görüp- yaşadı bu yürek, ne acılarla közlendi..Şimdi bir tanesi daha görünüyor ufukta, sen hepimiz için hayırlı ve bereketli eyle...
Her kimi sevdi isem uzaklığını tattım.
Öyle inandım ki, kendi tahtına kondurma cür'etinde bulunduklarımla beni sınadın.Maksadım haddi aşmak değildi sen en iyi bilensin.
Hatâ benden, af ve mağfiret sendendir.
Bağlanmaktan korkar oldum artık Allah' ım..Can acısından ürker..!
Dayanmaya çalıştım, çalışıyorum.İnanıyor ve ümidediyorum ki en güzel karşılıkları SEN' in katındadır.Lûtfeyle yâ RAB...
Lûtfeyle ki hiç ama hiç..Ne dünya ve ne de âhirette,
her ne olursa olsun..
Cümle dileyenleri, sevdiklerimi ve beni
Ne olursun.. SEN den AYIRMA YÂ RAB..! Âmin...
hayateylul
***Bu konuyla ilgili yazmak istediğimden, tekrarlıyorum yazımı..Kısaca:
........sürecek, inşallah... : )

Hiç yorum yok: