26 Eylül 2008 Cuma

Dua-4...Başım Dönüyor hazdan... 'Sevgili' m İstanbul' da!... : ))


KADİR GECEMİZ MUBAREK OLSUN...

HAYAT

Dün,
hayat çemberinde düzensizce ürpererek dalgalanan bir zerre olduğumu hayâl ettim. Oysa bugün, kesinlikle biliyorum ki çember benim ve hayat bütünüyle düzenli zerreler halinde benim içimde hareket ediyor.
Halil Cibran
KUM VE KÖPÜK
Bu kıyılarda yürüyorum daima kumla köpük arasında. Yok edecek ayak izlerimi med-cezir Uçuracak köpüğü rüzgâr. Oysa var olacak deniz ve kıyı sonsuza kadar.
Halil Cibran
Gönül dedi"ben neyim ki bir damla sadece,
ben nerede... görmediğim denizler nerde."
Böyle diyen gönül kavuşunca denize
Baktı kendinden başka bir şey yok görünürde. Ö.Hayyam

* * *
Deliler gibiyim yine Allah' ım!... Mutluluktan başım dönüyor.İçimdeki 'zırdeli' çocuk, tüm yaramazlıkları ve bir o kadar saflığı- dupduruluğuyla sahnede!...
Ne güzel bir hava Yâ Rabb!...Kuşlar cıvıldaşıyor dışarıda, bir uçak sesi...
Yüreğimdeki kuş cıvıltıları ve kulaklarımdaki heyecan uğultusu, diğer sesleri gölgeler gibi yoğun.. çok yoğun!... Bugün, bir kurbağayı bile öpebilirim, hem de 'prens' olmasını beklemeksizin...
: ))

Güneş açık, ışınları süzülüyor odaya, pencerem de açık.. ellerim ve ayaklarımda bir üşüme hissi...Mevsim artık sonbahar...

Kuş-laaarrr!...
N'olurr, benim için de süzülün maviliklerde bugün..Yüreğimi alıp havalandırın semada, tazelensin bir kez, bir kez daha!...
Yok, olmayacak, anladım.aklım öylesine karışlar havadaki başımdan, geçmişten derlemeler yapamayacağım. Ona ait yazılarımı toparlamaya ve aktarmaya çalışacaktım oysa...Hadi, geçmişe dönelim. Kayıt altında değil, yalnızca zihnimde var olana...

* * *
Rüya.. Rüyada kalmıştık...
O gün, arkadaşımla buluşup, O'nu görmeye gittim.
Bu arada.. belirteyim, mızmız, mükemmelliyetçi mikrobun da tekiyimdir.Yapabileceğimin iyisini yapmaya çalışır, yapamazsam da olması gereken şeklini aklımda muhafaza eder, 'Şu an için elimden gelen bu kadarıydı' diyebilirim. Buna da şükür...Diyemediğim zamanlarki kendime sitemim, eleştirim felâket oluyordu çünkü...

Arayış..mânevi mükemmellik arayışı çekti beni kendine... Madde gerekli olabilir ancak koşulsuz mutluluk kaynağı değil!...
Mutluluk özümüzde, yeri geldiğinde başkaları için de yanabilmekte belki de...
Aradığım nitelikleri bu konulara vâkıf olanlara açtığımda:
'Bugünkü şartlarda aradığın gibisi yok artık, bulamzsın!..' diyorlardı.Kimin methini duysam (gördüklerim arasında; göremediklerimde inanıyorum ki çok 'güzel' ruhlar var hâlâ...) gördüğümdeki sonuç kocaman bir hayâl kırıklığı oluyordu. Değil..yok, bu da değil.. ı- ıh... : (
.............
O' nu ilk gördüğüm ân!...Rüya'm!... Ak sakallı dede...

O! Gördüğüm O!...Artık gözyaşlarımı tutamıyorum.
Anlatıyor- ağlıyor; ağlıyor- anlatıyorum!...Yanaklarım al-al olasıya, gönül çağlayanı durulasıya akıyor, çağlıyorum!... Arkadaşım şaşkın..arkadaşım konuşamıyor, tutulmuş... Hocam dinliyor, dinliyor..Öylesi güzel dualarda bulunuyor...
Alın yazın bu senin... diyor. 'Alın yazın!...'
Hoca'm.. 'Sevgili' m!... Yalnızca seninle kavuşturduğu için dahi olsa, bu alın yazısına minnettarım..bu yazgıyı yazana!... : )) .....................
Oradan ayrılırken gülümsemeyle karmakarışık ağlıyorum hâlâ... Arkadaşım şaşkın... Hiç tanımadığı bir 'Hayat' var karşısında.. 24 yıl önce tanıştığı ama 'hiç tanımadığı, bambaşka bir 'Hayat' ...Çok etkilenmiş..Bir şeyler söylüyor, burada yazmayacağım. Güzel şeyler...
'Hayat' diyor..'Ders alsaydın gelmişken..'
Ey-vaaah!.. Hiç aklıma gelmedi. Geri dönemem ki şimdi. Meşgûl, yeni programı, sıradaki dersleri ve konuşmaları var O' nun...
................
O gün bulutlardayım. Ne yaptığımı, nereye bastığımı bilmiyorum.araba yanımda değil, niye almadığımı da hatırlamıyorum şimdi.. İki vasıta kullanacağım dönüşte.. İlkinden inmeye yakın Gülenaz arıyor. Nasıl sıkıntılı.. Bense ateşi unuttum, gül bahçesinde sevgiliyle hemdemim..
Böylesi mutlu zamanlarımda cıvıldarım, konuşma değildir o anki hâlim!... İkinci araca binmiyor yarım saatten fazla Gülenaz' la konuşuyor , anlatıyor, anlatıyor, bir yandan da yürüyorum. Gülümsüyorum sürekli, insanlar deli mi derlermiş, kimin umrunda? : ))
.......................
'Can dostum'la bir konuşmamızı hatırlatmak isterim yine:
"-Bu aralar biliyorsun, biraz bıçak sırtında bir hayat sürdürüyorum, çok belirsizliklerim var..diyorum.Cevabı, şu şekilde oluyor:

-Allah cc, o bıçak sırtını sana çok geniş ve güzel bir sırat-ı müstakîme çevirsin.Biliyorsun, pehlivanın gücünü, pehlivanlığının derecesini, rakibinin kuvveti belirler.Yaşadığın zorluklar, sende olan gücü açığa çıkarmak içindir.Senin adını ben, 'kocayürek' koydum.Öylesine herkesi, her şeyi içine sığdıracak enginlikte bir yüreğin var.O yüreği daha da katlamak, güçlendirmek içindir yaşadıkların, inanıyorum ki...Evrende, bir şey varsa, onun karşıtı da var, karşıdaki durum seni daha çok belirliyor.Karanlığın şiddetinin derecesi, aydınlığın yakınlığının derecesini belirliyor örneğin..Karşıya takılmak, seni engellemesin, kendindeki potansiyeli ortaya çıkar.Karşıya takılmadan, kendi gücünün farkına var..Allah c.c.' ın isimleri hep tek taraflı, O, 'Kerîm'dir,'Rahim'dir....Hep O, tek O...Yalnızca VEDÛD ismiâzamı ÇİFT yönlüdür, öyle murad buyurmuştur.Hem O, bizi sever ve hem, biz O' nu severiz. Sevgi, çift yönlüdür.Eşler arasındaki muhabbet de öyle..

Ne olurdu, dedim; bu konuştuğun gibi yazabilseydin. Ne çok faydalanırdı, inanıyorum ki, insanlar...'
Senin ruhunun kemâlidir beni konuşturan', dedi, 'bu, seninle alâkalı bir şey, benden değil', 'senin ruhunun neye ihtiyâcı varsa, onu konuşuyorum, gelen sendendir, benden değil; beni konuşturan sensin'...
Şu ânda
, dedi, başımı göğsüne yaslamak isterdim, öylece kalmak..
Yanındayım, seninleyim, diye cevapladım.
Yasladım, diye cevapladı.

Onunla olan sevgimiz, teşbihte hatâ olmaz derler, Hz. Mevlâna ve Şems Hz.nin sevgisini hatırlatmıştır bana..Allah c.c. için birbirine vurgun iki ruh...Öylesine kabardı ki içim, taşmak üzereyim yine..Burada ara vereyim yazdıklarıma...Dostlar..Dost olabilen, DOST KALABİLENLER,O'nun için seven, O' nun için buğzedenler,Her ânlarında O'nu yaşayabilenler,SELÂM OLSUN SİZLERE, O' nun SELÂMıyla...Sevgiler, çok çoookkk...
Hayat Eylül
.........
demişiz... : )
Seni ilk gördüğüm andan itibaren etkilendim, ancak, sonrası daha bir yakınlaşma oldu.Paylaşım yok mu sevgili dost.. insanlar böylesi zamanlarda aşıyorlar mesafeleri..Yok oluyor uzaklıklar, benlik kalkıyor aradan, 'can' lık oluyor...
Aslında ilk bakışta farkedilecek birisi değilsin sen, dedim. ne var ki sende, bu kadar bağlandım?
-Büyüklerin, üzerimizdeki sevgisindendir.. dedi.Onların sevgisi, Allah c.c. ın sevgisidir.Sevgi, büyükten küçüğe akar.'
-O zaman, dedim. O'nu seviyorum derken, aslında O' mu beni seviyordur?
Cevap muhteşemdi:
-O sevmese, sen Sevemezsin!...
Hocama anlattım bu konuşmayı ve can alıcı soruyu sordum:
-Sizi seviyorum.. derken aslında siz mi beni seviyorsunuzdur?
-Muhakkak öyledir.. gibi bir onay cevabıydı sevindiren, aşk sarhoşu eden...
...........
O' na lâyık olmasını istiyorum her hâlimin, ama nerdeee? : ((
Nasibolur inşallah...
.............
İçimdeki bu eşsiz duygularla..
Kadir Gecemizin hayırlara vesile olmasını, iki cihanda sevgililerden olabilmemizi ve kalabilmemizi dilerim. Rabb sakınsın ve sakındırsın cümle şer ve şerlilerden.. Bilip bilmediğimiz bütün hayırlar ve güzelliklere de her iki cihanda nail eylesin.. Sev, sevdir, sevindir...Huzurunda huzur bulanlardan eyle YÂ RAB!... Cümlemizi...

ÂMİN

3 yorum:

SeyyAh dedi ki...

Çalınan her kapı hemen açılsaydı, ümidin, sabrın ve isteğin derecesi anlaşılmazdı.

Rabbim dara düşünce "SABIR" sabrı bulunca "ŞÜKÜR" şükre erince "RAHMET" rahmete dalınca "SEVGİ" sini ihsan eyleyip; gönlünden geçeni avuçlarına döksün. Ettiğiniz duaların kabul olması dileklerimizle KADIR GECEMİZ MÜBAREK OLSUN....

Ve sen yine denendiğinde;
ve yine kalbin daraldığında;
ve yine bütün kapılar kapandığında;
ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde..
uzun uzun düşün..
ve hatırla Yaratanını!
ALLAH kuluna kâfi değilmi?
( zümer:36)

http://gittiklerimden.blogspot.com/
http://gidilesiyerler.blogspot.com/
http://soframdan.blogspot.com/

anneminkizıyim dedi ki...

Hayili Kadir gecesi, hayirli Bayramlar dilerim, mutluluk ve sagliklar sizlerle olsun, hayatiniz nese ile dolsun, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ramazan'ın kalbi olan Kadir gecesine ermenin şükrünü ve şevkini idrak edebilmek duasıyla,hayır dolu geçmesini dilerim..