29 Kasım 2008 Cumartesi

Sobe!...


Gün gelip de sobeleneceğim aklıma gelmezdi, genelde kendi çizgisinde ilerlemeye çalışan biriyimdir, arada sapmalar, şaşırtmacalarım olsa da...
Bu aralar yazmasam da, günlük tarzı yazılarımı okuyanlar beni tanır gibi olurlar, ilâve tanıtım gerekmeyebilir diye düşünürüm.
Cevaplamaya geçelim mi? : ))

Adınız?

Aranızda adımı ve oturduğum yeri bilen arkadaşlar var olsa da bu soruya yine Hayat olarak cevap vereyim.

Nerede oturuyorsunuz, nerelisiniz?

Yaklaşık 80 yıl öncesi Giresun, doğma büyüme İstanbul, evlendikten sonra İstanbul- ...... arası gidiş- gelişlerle yine bir Karadeniz ilinde geçen uzun yıllar, şimdi yine İstanbul...

En sevdiğiniz müzik türü ve sanatçı?
Ruhuma hitabedip, kulağıma hoş gelen bir çok türde müzik dinlesem de favorim, Türk Sanat Musikîsi...
Notaları eğip bükmeden, ağdalaştırıp taverna ağzına kaçmadan, duru ve duygulu olan seslerle yapılan yorumlamalar favorim...
Örneklemem gerekirse Yaralı Kalbim' i seslendiren erkek sanatçının sesi ve yorumu erkek sesleri için en çok beğendiklerimden...

En sevdiğiniz film ve sanatçı?


Mor Yıllar, İnsanlar Yaşadıkça, Rüzgâr gibi Geçti ilk aklıma gelenler...
Audrey Hepburn ve
Ingrid Bergman' ı beğenirim.

Yaptığınız spor var mı?

Tempolu yürüyüşün en ideal egzersiz olduğunu düşünürüm. Yapılabilirliği açısından da daha uygun bir spor...
Günde 6 km. rutinimdi, son bir yılda düzen tutturmakta zorlandım.

Giyim tarzınız?

Klâsik çizgiye daha yakınım.

En son okuduğunuz kitap?

Mevlâna ile ruhun uyanışı- Ö.Faruk Reca

En sevdiğiniz yazar, yazarlar?

Leo Tolstoy, Paulo Coelho, Peyâmi Safa, R.Nuri Güntekin...


Sizi mutlu eden kişi?

Tek bir kişiye mutluluk bağlamıyorum.


En sevdiğiniz yemekler?

Etli yaprak sarması, z.yağlı fasulye, z.yağlı enginar...

En sıkıntılı anlarda kurtarıcınız kimdir?

Rabbim ve dualarım...

Hayatınızın en önemli olayı nedir?

Üniversite son sınıfta geçirdiğim kaza... Neredeyse mutlak bir ölümden hayata dönüş... Yaşamam bir mucize olarak değerlendirilmişti.

Sizin için sevgi nedir?
Sevgi,
Varlığın amacı,

Hayatın anlamı,

Kâinatın özü...

Kendinden başkasının, karşılık beklemez, çıkar gözetmeksizin, hattâ -kimi zaman- kendi zararına dahi olsa, iyiliği için uğraşmaktır.

Emektir, hoşgörüdür, sabırdır, paylaşımdır.

Başınıza gelen en matrak olay?

8. sınıfta, Rehberlik dersindeyiz. En samimi arkadaşımla önlü- arkalı oturmuş, arada kaynatıyoruz. Arkadaşım fısıldıyor:

-Özcan (O yılların çok popüler damla sakızı) isteyen parmak kaldırsın!...

Belli- belirsiz parmak kaldırıyorum. Öğretmenimiz:

-Evet, Hayat... diyor.

-Şeyy.. efendim, diyorum. Arkadaşım bir şey sormuştu da...

Hanım- hanımcık, başarılı bir öğrenciyim. Öğretmenlerin genelde sevdiği türden...Öğretmenimizin sorusu hâlâ aklımda:

-Siz, arkadaşlarınızla parmak kaldırarak mı konuşursunuz? : ))

Sadece 5 kelimeyle kendini anlat?

Bu soruyu beni tanıyanlara sormalı... : )

Pratik, hassas, ayrıntıcı,mükemmelliyetçi (törpülemeye çalışıyorum çünkü çok yıpratıcı bir özellik) , âdil olmaya özen gösteren, biraz 'kendine özgü' bir tipim. : ))

Aşağıdaki Başak burcu tanımlaması bana uyar, siz beş özellik seçebilirsiniz: : )

"Ciddi düşünceli alçak gönüllü çalışkansınız.vaktinizin çoğu başkalarına her nasılsa hizmet etmekle onlara yardım etmekle geçiyor.en büyük isteğiniz bilgi edinmek ve bir fikrî kalite seviyesine ulaşmak.birçok kişinin gözünden kaçan ufacık ayrıntılar sizin dikkatinizi çeker.cesaretinizi pek kolay kaybetmiyorsunuz.zihin yapısı olarak ayrıntıcısınız pratiksiniz tedbirlisiniz ve ileri görüşlüsünüz.ilgilendiğiniz konuların başında perhiz ve sağlıklı temiz koşullar yer alıyor.eleştirici ayrım uygulayıcı ve pratiksiniz.aktif ve hareketlisiniz.pek çok konuya ilgi gösteriyorsunuz ama bu ilgiler kolayca değişiyor.kapanık çalışkan dikkatli sanatsever edebiyattan hoşlanan bir yapıdasınız.her konuda düzenlilik ararsınız......"

... diye devam ediyor. : )

Şimdilik kimseyi sobelemiyorum. En son lisedeyken böyle bir anket cevaplamıştım zannederim. : ))

Sevgiler...

Hiç yorum yok: