3 Ekim 2008 Cuma

Kına Gecesi ve Düğün...

Yine geçmiş bir yazımla başlıyorum.Aslında bu da bir yazı dizisi olacaktı, olamadı henüz..Belki sonraları toparlayabilirsem?... Komşumuzun kızı Elif' in kına gecesi var bugün..Yarın akşam da düğünü olacak inşallah... Bu vesileyle komşularımı görebileceğim, gurbetimden... : )) Kısaca fikir edinmek için aşağıdaki yazıları ekleyebiliyorum ancak.. Sevgiler...
...............
Nefis bir gün, en azından güneşli.. soğuk da olsa, ısıtıyor işte..aydınlatıyor.
Bu sabah bahçeye çıktım, lilium candidum (ak zambak) larım sürgündeler, yaşasııınnn!!!... Bayılıyorum onlara! Saflar, eşsiz kokulular, görüntüleri narin, iç açıcı..sanki gülümsüyorlar..insanın içini ışıtıyorlar veee nesilleri giderek azalıyor, yazıııkk!.. Çoğaltmaya çalışıyorum onları, epeyce arttılar, 11 dalda çiçek açacaklar bu yıl kısmetse ve tek bir dalın görüntüsünü aşağıdaki ekte veriyorum, benim evde, vazoya koyduklarımdan çekilmiş bir resim ve sitede avatar olarak seçtim. Yazık ki o muhteşem kokularını gönderemiyorum. : (
* (Benim resim kayıp, bir başka örneği ekliyorum.)
Dünden söz edeyim biraz..İşlerim bittikten sonra yürüyüşe çıkacaktım ki kızım telefon açtı, ne yapacağımı sordu. Söylemeyi unuttum, haftasonu oğlum buradaydı, şimdi de imtihanları sonrası kızım bizimle.. Birlikte yürümemizi önerdi ki bunu sık yapmaz, geri çevirmek istemedim.Sonuçta birlikte bir şeyler yapabilmek güzel, sevdiklerimizle.. Vakit kaybetmemek adına hemen eve geçip arabayla onu aldım ve sahile çektik arabamızı.. Güneşli görünen bir havaydı ama nasıl çelik gibi sert! tam ayaz! 2 derecede deniz kenarında yürürken bile bu kadar üşümemiştim. Arabadan çıkar çıkmaz bizi karşıladı bu ortam ama aldırmadık, onu sarıp- sarmaladım, hasta olmasın diye, şalımı bile ona verdim ve ben üşüdüğümü hissettim ki bu, hasta olacağım anlamına gelir, ilk uyarıdır yani, dikkat et uyarısı. El ele- kol kola yürüdük,konuştuk hattâ ne zamandır yapmak isteyip de yapamadığım bir şeyi yaptık birlikte, kayaların üzerinden sekip, denizin ortasında bir alana kadar yürüdük, kayalıklarda oturduk -ve donduk!...- sonrası da onu eve bırakıp yan komşuma uğradım. Hava muhalefetine rağmen keyifliydi, ne yaparsınız, her şey bir arada olamıyor işte, olanından zevk almayı bilmek ayrı bir sanat olsa gerek..
Komşumuz (eşi) maalesef hasta. Kemoterapi, radyoterapi vs uygulandı, kortizon kullanıldı. Onlarla sohbet ettim biraz ama olabildiğince neşeli bir havayla, yâ arkadaşlar, kasvetli ortamlara neşe getirmek değil mi ki amaç? Ağlayanla ağlamak değil, ağlayanı güldürebilmek değil mi yapılması güzel olan? Memnun olduklarını hissettim.
Komşumuz ilk eşini 3 yıl önce kaybetmişti, genç denecek yaşta, 52 mi ne..Olaylardan söz açıldı, anlatmaya ihtiyacı var gibiydi.
Dinledim tabii, yer yer söz alarak, bir ölçü de hassas bir konuydu aslında çünkü ikinci eş de yanımızdaydı, belki rahatsızlık duyabilir miydi, bilemiyorum ilk eşten söz edilmesinden..İnsan ister istemez düşünüyor tabii. Bu konuyu şu nedenle anlatıyorum. Onların bir kızları vardı (Elif) ve Üniversite sınavında İstanbul' da bir bölümü kazanmıştı. Rahmetli komşum çok üzülmüştü. Kalp hastası ama olağanüstü yaşama bağlı, olağanüstü pozitif, eğlenceli, renkli bir kimlikti. Kayıt ertesi, daha okul açılmadan vefat etti. Onda da bir hayır varmış demek.. diye düşünmüştük ve bunu dün de dile getirdim. Komşumun eşi de aynı şeyleri dile getirdi. " Evet, dedi, taşlar tek tek yerine oturmaya başladı zaman içerisinde..Kızıma üniversiteyi kazandığında aldığım otomobil, en çok da tedavi için gittiğim İstanbul' da benim işime yaradı örneğin.." Sonuçta buradaki arabalarını oraya taşıyamıyorlar, İstanbul da da araba hele ki hastaysanız, uzak bir yerde oturuyorsanız çok gerekli oluyor. İşte bunu anlatmaya çalışıyorum, olayların düğümü zaman içerisinde çözülüyor, nedenleri, getiri- götürüleri zamanla anlaşılabiliyor ancak. Sabır..ve izle..bakalım neler oluyor sonrasında.. Hadi, hepimiz için her şeyin hayırlısı ve iyisini dileyelim. ........................
Farklı yazılarım da olacak bu komşumuzdan söz eden, kimisi yayınlamadıklarım arasında... Şimdi hastalığı iyice ilerledi ve kızının düğününü bir an önce görmek istediğinden düğün erkene alındı.
Aceleyle yazmayı sevmem.. Şimdilik bu kadar... Sevgilerle...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

sıcacık sevgilerimi ve mutlu bir hafta dileklerimi bırakıyorum sayfana