4 Ağustos 2009 Salı

Birhan Keskin' i Yaşamak


Birhan Keskin' i yaşamak...
by hayateylul

Birhan Keskin' i yaşamak... Üye hayateylul
Şiir: Birhan Keskin- SU Arka fon: Dream's- Cafe Anatolia, Ay Düşünce Seslendiren: Hatice, özel kayıt
(Bu arada, resimdeki keman bizim kızlardan birisinin. İkisi de keman dersi almıştı ve küçük kızım ayrıca gitar... Evde keman, kanun, gitar ve ney var.Komple orkestra sayılırız anlayacağınız. ;)

SU

Konuşmam artık,ağır sözler söylemem
bir düş için sabahları göğsüme sedeften
bir çiçek işlerim

Hiç bilmedim,konuştuklarımdan ne anladın,
ormanın korkunçluğunu söyledim,
ovanın serinliğini sustum,
sen uzun bir uykuyu uyudun,ben düş gördüm

Durmadan bir yoldan söz ettim:
suyum ben,adımı unutmadım,
dolanıp,bir gün yanına düştüğüm
bir dağdan söz ettim;
dünyanın işine karışmadım,
beni avutmaz dünya,beni tutmaz da,
dolanıp içinde kirinin
yine temiz geldim.

Göğsümde sedeften bir çiçek taşarım:
bir büyü bu,hayata karşı yaptırdım
konuşmam artık,kalbini kırdımsa senin
**bil ki yanına düştüm.

Birhan Keskin

Fatih Çelik (Turkey) yazdı
05 Ocak 2008, 23:10'da
Birhan Keskin şiiri bir bağımlılıktır. Bir kez tadına baktın mı yandın, başka dengi de yoktur onca yazılmışlar içinde, illa "O" dur istediğin.
"insan olan yerlerim çok ağrıyor,
olsun, yine de sen kapanma, bu sıra benim,
yerine bırak ben incineyim."

Öyle bir kondururki cümle sonundaki noktayı, sen de tam o noktada kalakalırsın. İntizar edersin azıcık, "olmazki, böyle de yazılmazki" diyerekten. Parça parça eder zihnini, bir daha okuyana kadar toplarlanamazsın.

"dediler ki, olgun bir meyve var sabır perdesinin ardında,
dünya sana sabrı öğretecek, olgun meyvenin tadını da."

Seni, beni, bizi, hepimizi anlatır mısralarında. Acılarımız sözcüklerle vücut bulur, gösterirler kendilerini satırlarında.
Hüzünlendirir vesselam anlamaya başladığında

**

ENSTRÜMANTAL
.....
zaman insafsızlık etmese kederin oyduğu tarafımı sana getirsem
kalem beni tutmasa, anlatsam sana
siyah, simsiyah bir engerektir zaman
ve kış neler eder insana...


*

"dünyada iki kapılı BİRHAN gibi durmanın,
buraya böyle gelmiş olmanın,
geçene yol açmanın, ki içinden rüzgar geçirmenin
ne büyük güç istediğini anladım. Durmanın ne büyük sabır..."


dürtme içimdeki narı.
üstümde beyaz gömlek var.

...
gitmek mi yitmektir kalmak mı artık bilmiyorum

yerini yadırgayan eşyalar gibiydim ya ben hep

ve inançlı, gitmenin bir şeyi değiştirmediğine.

bilemem, belki bu yüzden

ben sana yanlış bir yerden edilmiş

bir büyük yemin gibiydim.

beni hep aynı yerimden yaralayan o eve

yine de döneyim döneyim istedim.
...

"bir yerden aşağı, çok aşağı düştüm,
zaman gri solgun bir koridordu, orada çok üşüdüm..."


KARINCA

Ruhumdaki sabır, kalbimdeki aşkla kurdum

kor dantellerden bu yolu, ormanın altına

yeter ki oku onu.

Senin gördüğün ağzımın kenarında duran dua,

ben ayaklarımın altındaki toprağa, döktüğüm

gözyaşına inandım. Öyle uzun ki dünya;

katlanmaya, kıvrılmaya, açılıp çarşaf olmaya.

Mümkündür yol yapmaya bir ömür, yol almaya.

Ah! yine de yolumdaki kederi kimse bilmesin,

büyüsün, genişlesin, dolansın ömrümü;

kapısı kapalı çoktandır, penceresi dargın.

Kim anlayacak bu kor işaretleri?

Kimsenin dilinden okunmasın içimde ufalan.

Ovada ve dağda saklı bir mavi için

düştümdü yola. Benim de yaban bir çığlığım vardı,

çok zaman oldu, teslim ettim onu rüzgara.

Kışa girdik kıştan çıktık

ama değişmiyor insan

karınca duası diyorlar ördüğüm yola.

* * *

4 Ağustos 2009, İstanbul notlarım

Dün Metis Yayıncılığın bir sorumlusu ile görüşüp, Birhan hanım' ın mail adresini aldım.
'Nasıl bir yürek taşıyor bu kadın?'
Gün geçtikçe tanımadan bağlanıyorum ona...
G.Osmanpaşa' da oturuyormuş.
Karar verdim, gerekirse evinin kapısında nöbet tutacağım.
yapamaz mıyım dersiniz? Zannederim siz beni henüz tanımıyorsunuz. : ))
Eh, tabii ben yalnızca niyet ettim ve gerçekleştirebilmek için gerekeni yapmaya çalışacağım, gerisi elbette ki nasip işi...

Bir Göksel Baktagir var, yıllandıkça daha da bağlandığım, -bunda kendisiyle tanışmış olmamın da etkisi vardır, karakteri de tam bir san'atçı kimliğine yakışır tarzda...- bir de Birhan hanım aynı kategoride yerini almaya başladı bile.

Neyse, Reyhan geldi demiştim. Üsküdar' a götürecekmiş beni : )
Aziz Mahmud Hüdai Hz. ziyareti ve K. Çamlıca Su köşkü gündemimizde var.
Bakalım?...

Sevgiler tüm 'can' lara...
Hayat

Hiç yorum yok: