9 Mart 2009 Pazartesi

Hayata yön veren tavsiyeler...



Aşağıdaki yazı, çok sevdiğim bir arkadaşımdan, birbirinden güzel çiçeklerle süslenmiş olarak geldi mailime...
İçlerinden bazı maddelere hararetle katılırken, bazılarına da dudak bükerek yaklaştım ama yine de yayınladım.
Diğer blogumda, cbox' a, sevgili Nil de not bırakınca, ben de beğendiklerimi özellikle vurgulama gereği hissettim.
Nil demiş ki;
ahirzamanmelegi: 24 daha betermiş, rab vasıtalarla kula ulaşmazmı zaten
10 Mar 09, 21:53
ahirzamanmelegi: 1.3.5.6.7.10.13.vs vs vs.Hayatcım bu maddeleri ve pek çoğunu daha ben beğenmediim:( hele 23 korkuunnç
10 Mar 09, 21:50
ahirzamanmelegi: Neredesin tatlı hayaaaattt :))))Seni özlediiimm

Sevgili Nil, çok haklısın, beğendiğim maddeleri süzerek alıntılıyorum.
Teşekkür ve sevgiler...
Bu arada, beni arayıp ulaşamadığını yazmışsın geçen gün cbox' a...
Bu aralar çok aşırı yoruluyorum.
Uyumaya bile yeterli vakit bulamıyorum. : (
Herkes isyanlarda...
Bir arama gördüm ama senin adınla kayıtlı değildi oysa senin numaran bende kayıtlıdır. Öyle olduğunda da ararım, bilirsin.
Sevgili Canan,
Lütfen bana seni aradığımda 'Ulaşılamıyor' kaydı vermeyen bir numara gönder. : )
Hastaneden aramak istemiyorum, hasta bakıyorsun, muayene sırasında rahatsız etmek istemiyorum.
Evden hangi saatte arasam ne durumda olduğunu bilmiyorum ve ev numaranı kaybettim.
e posta adresim:
hayateylul1@gmail.com
Numaranı bekliyorum, istersen sms le de kabulüm.
Ben de seni çok seviyorum. Benim için çok özel olan 'can' lardansın, yazık ki her istediğimde arayamıyorum.Biliyorum ki ruhum sükûn bulacak seninle konuştuğumda ama... Arayamıyorum işte... Çalışıyor olmanın bedeli bu, ne yapayım bir tanem? : )
Böyle yalnızca iki arkadaşım var, belki de aşmış mıyız neyiz azıcık? : ))
Gecenin onbirinde kaç kişiyi arayabilirsin ki sonuçta?
Oysa ki ruh, sevgiliden söz etmek istiyor ve bu duyguyu tanıyan birileriyle...
Bir de şu Filiz' e hediye ettiğin kitabın adını yaz n'olursun...
Muhabbetle kal canım... : ))

Yazının ilk hâli:
1. İyice tanımadan hiçbir insana bağlanma.
2. İyice soruşturup diğer insanların da haklı olabileceğini düşün.

3. Seni takmayanı sen hiç takma, konuşmayanla asla konuşma.
4. Güvenmediğin biriyle asla çıkma.
5. Yalanını yakaladığın kişinin düzelebileceğini düşünme.
6. İnsanlara doğru değer ver, hak etmeyenleri sil.
7. Kimseye yalvarma.
8. Dostlarının sevgilinden daha önemli olduğunu unutma. Onları asla sevgilin için satma.
9. Asla dönüp de arkana bakma.
10. Hak ettiğin sevgiyi alamadın mı kendini üzme, sorun sen değilsin.
11. Sır tutmayı bil.
12. Kimsenin lafıyla dolduruşa gelme, ama aklının bir köşesinde de tut.
13. Kafanda bitirdikten sonra iki çift tatlı söz, iki damla göz yaşı için asla yumuşama.
14. Seni sevenlerle kullananları iyi ayırt et.
15. Seni dinleyip anlama niyeti olmayanlarla tartışma.
16. Eğer verdiğin sır o kişide kalmıyorsa ikinci bir sır verme.
17. Dostun olacak insanları bazı kriterlere göre belirle.
18. Kendini öven insanlardan kaç.
19. Karşındakinin doğruyu söylediğini varsayma.
20. Kendine saygını yitirmene neden olacak hiçbir şey yapma.
21. Sorunun olduğunda insanlar zaman ayırıp seni dinliyorlarsa onların öğütlerini gözardı etme.
22. Göz göre göre su birikintilerine taş atma, mutlaka üstüne sıçrar.
23. Kendinin herkesten daha önemli olduğunu unutma.
24. Sen istemediğin sürece Rabbin dışında kimsenin seni üzemeyeceğini aklından çıkarma.
25. Göz yaşlarının değerini bil. Onları hak etmeyenler için harcama.
26. Sana bahsedilen zekayı kullanmayarak Tanrı'ya hakaret etme.
27. Senin zekana inanan insanları hayal kırıklığına uğratma.
28. Kendini sev. Dışarıdaki güneşe bakıp gülümse ve önünde koskocaman bir gelecek olduğunu unutma.
29. Dostluğunla yetinmeyenler için hiçbir fedakarlık yapma.
30. İnsanları kaybediyorsun diye ağlayıp sızlama, ama kazandığın insanların değerini bil.
31. Aşkta bile mantığına küsme. Kalbin doğru yolu bulacak içgüdüye sahip değil.
32. Kimseye taşıyabileceğinden fazla değer verip bununla övünmesine fırsat verme.
33. Güvenmediğin kimseye aleyhine kullanılabilecek hiçbir koz verme.
34. İstediğini almak için asla duygu sömürüsü yapma.
35. Sana duyulan sevgiyi ve güveni istismar etme.

Alıntı

... ve seçilmişi:

1. İyice tanımadan hiçbir insana bağlanma.
2. İyice soruşturup diğer insanların da haklı olabileceğini düşün.
( ilâve:
'Sevdiğini sevmekte aşırıya gitme, olur ki bir gün düşmanın olur. Sevmediğini de sevmemekte aşırıya gitme, olur ki bir gün dostun olur.' )
12. Kimsenin lafıyla dolduruşa gelme, ama aklının bir köşesinde de tut.
15. Seni dinleyip anlama niyeti olmayanlarla tartışma.
16. Eğer verdiğin sır o kişide kalmıyorsa ikinci bir sır verme.
17. Dostun olacak insanları bazı kriterlere göre belirle.
18. Kendini öven insanlardan kaç.
20. Kendine saygını yitirmene neden olacak hiçbir şey yapma.
21. Sorunun olduğunda insanlar zaman ayırıp seni dinliyorlarsa onların öğütlerini gözardı etme.
28. Kendini sev.
30. İnsanları kaybediyorsun diye ağlayıp sızlama, ama kazandığın insanların değerini bil.
32. Kimseye taşıyabileceğinden fazla değer verme.
35. Sana duyulan sevgiyi ve güveni istismar etme.

Hiç yorum yok: