30 Haziran 2008 Pazartesi

İzler...

Yeniden dogmak - Göksel Baktagir eşliğinde okumanızı öneririm. : )

"Neyi arıyorsan sen O'sundur" der Mevlana…Zulmün peşindeysen zâlimsin, aşkı arıyorsan âşık…Elinden tuttuğumuz her sevgili, bizi sürükleyip, kendi iç dünyamızın derinliklerinde bir keşif gezisine çıkarır. Her ilişki , benliğimizde bir kazıdır aslında , her sevda ruhumuzun bir başka yüzü… Her askta kendimizi ararız; o yüzden bulduklarımız, benzerimizdir. Resimlerini yan yana koyun sevdiklerinizin ve dikkatle bakin yüzlerine, onların suretlerinden kendi yüzünüz bakacaktır size… Ask denilen kaleydoskopun buzlu camına gözünüzü dayadığınızda, bin bir camın rengarenk ışıklar saçarak döndüğünü ve her seferinde bambaşka şekiller ördüğünü görürsünüz. Her camda, farklı bir renginiz vardır; her şekilde sizden bir parça… Aşklarınız hülasanızdır. Sevdiğiniz her adam, beğendiğiniz her kadın farklı ruh hallerinizi ele verir; arada bir çevirdiniz mi kaleydoskopu, cam parçalar yer değiştirip yeni şekiller alır; hepsi siz…Sevgilinizin gözlerindeki dolunay, sizdeki ışığın yansımasıdır aslında; dilindeki sizin ilhamınız , tenindeki sizin ısınız… Yoksa hâlâ bir sevdiğiniz , o henüz kendinizi bulamadığınızdandır…
(Alıntı, C.Dündar)

Yazılarını alıntıladığım yazarların tüm görüş ve düşüncelerine katıldığımı belirtmez bu tercihim..Yalnızca bana da doğru imiş gibi görünen yazılardır alıntıladıklarım, bu düşünceye katılıyorum demektir amacım.

"Zaman zaman karşılaştığım insanlara farklı bir yakınlık hissetmişimdir.Şu ân itibarıyla böyle hissediyorum, bir 'ruh ikizim' varmışcasına..." demişim bir yazımda.
İnsanlar, kendilerinden izler taşıdığını düşündükleri insanlara daha bir yakınlık duyarlar, diye düşünüyorum.

Ruhumda iyi olana, güzel olana karşı mıknatısvâri bir çekim hissediyorum.Onlar yaşamalı, yaşatılmalı bence...Bir tek hayata bile olumlu yönde bir pencere açabiliyorsam bundan çok ama çok mutluluk duyuyorum. Vermek..verebilmek inanılmaz güzel bir duygu, yaşamımı anlamlandırdığına inanıyorum.Ne hayatlar varlıktan ebediyete intikal etmişler, ne götürebilmişlerdir yanlarında işe yarar olarak acaba??İyilik..yalnızca iyilik..! Geride bırakılan en güzel miras ve insanoğlu için en değerli 'yol azığı'...
Tüm kötüler ve kötülüklere inat iyilik tohumlarını yaymaya, yeşertmeye çalışmak yeryüzünde..Hayatıma anlam katabilecek , varlığımı değerli kılacak en güzel davranış biçimi...


...


'bazen düşünüyorum, içimiz huzurla dolu, tevekkül ve
gayretle yaşamaya çalışırken tek titrediğimiz şey bu huzurun kaybolmaması
aslında herkesin halinden memnun olduğunu, ama bu "güzel" hali kaybetme
korkusuyla "an"ın güzelliğini zedelediğini düşünüyorum bazen de soruyorum kendi
kendime, "mutluluk, başarı, huzur, vs." bu konuda neden yazma ihtiyacı duyuyorum
acaba? bu laf kalabalığı beni mutlu ediyor diye mi? yani kendim bir tezat içinde
miyim, mutsuz bir hayatım olduğu için mi bütün bu yazdıklarım? biraz
duraksadıktan sonra içimin tamamen "yüksüz" yani dertsiz, kaygısız olduğunu
farkediyorum. bu durumdayken içimde bir pozitif enerjinin varlığını, güzel bir
duygunun uyandığını hissediyorum. sonra yazdıklarımın bu hisleri başkaları ile
paylaşma adına bir çağrı olduğu sonucuna varıyorum. insan denen mahluk çok
enteresan. "kendini tanı"mak için bir sürü esrar perdesinden geçmek gerekiyor.
içimiz binbir alemle donatılmış sanki, biz de şairin dediği gibi "kendi kalbimiz
içinde bir gezginiz."

... demiş bir arkadaşım da.Düşüncelerine ben de katıldığımı farkettiğim için burada paylaşmak istedim sizlerle de...
Anlamak, anlaşılmak, aynı gök kubbe altında, aynı duygu denizinde buluşmak, sizce de çok önemli, değil mi? : )

Kimi zaman çok sevdiğim arkadaşlarıma söylemişimdir, seninle aynı şehirde, aynı havayı teneffüs ediyor olmak bile güzel..diye...Sonra çok sevdiğim bir arkadaşımla ayrılmak (tayin nedeniyle) gerekti, telefonlarla haberleşiyoruz artık..Geçenlerde dedim ki ona, seninle aynı âlemde, aynı gezegende, aynı ülkede, aynı gökkubbe altında yaşadığımızı, sağ olduğumuzu, iyi olduğumuzu düşünmek bile güzel..! Şu karşılığı verdi bana:'Sevgi büyüdükçe mesafeler küçülüyor, değil mi?'

Bugün müzik eklemeye yoğunlaştım.Sevdiğim eserleri ekleyemeyince huzursuz oluyorum.Google' da bir adres linki buldum sonra. Oradan değişik eklemelerim olacak kısmetse.Süha Bey' e teşekkürler...
Spaces alanına pek çok ekleme yapmış.Değişik geldi.Hep düşünmüşümdür kendi sevdiklerimi paylaşmayı.

Öğrenebilirsem düzgün bir şekilde eklemeyi deneyeceğim ara- ara..
Sayfanın en altında Yeniden doğmak- G. Baktagir adlı eserin linki var yürüyüş yaparken çok, pek çok dinlemişimdir, ardı ardına..Terapi etkisi vardır ya müziğin türüne, makamına göre...Henüz açmadı iseniz, lütfen, benim için de dinler misiniz?

Yazılacak çok şeyle vârolsa da, bugünün kısmeti bu kadarmış. : )
Görüşmek üzere, sevgiler tüm dost olabilen, dost kalabilenlere...
Hayat

Hiç yorum yok: